torsdag 23 februari 2012

Tävling!

Kap Verde!

Hej! Jag medverkar i tävlingen som lottar ut två canon systemkameror. Här är ett av mina bästa äventyr som jag tänker berätta om i ord och bild.

 Vi började våran resa med en lång flygning på ca 9.5 timmar med mellanlandning på Kanarieöarna. Det är ganska lång flygtid men när man kommer fram tycker man det är värt det! Först möts man av ett nästintill liknande mån landskap med bara sten och sand som det är på ön Sal där vi bodde.(det sägs ju att all sand som blåser från Sahara hamnar tillslut på Kap verde) Men när man kommer ner på södra kusten av denna lilla ö möts man av mysiga växtrika hotell, massor av små fiskeresturanger, musik från skolbarn som dansar på torgen och givetvis vindsurfar paradiset med nästintill två meter höga vågor! Det är nått man aldrig glömmer. Här fanns inte mycket shopping och ingen stress alls… Man kanske inte får in maten fören en trekvart efter man beställt, men i detta paradis spelar det inte mycket roll. För den personliga upplevelse man får här är värt det. Alla är så trevliga och jag har inte träffat mer gästvänliga människor. Att vandra omkring i detta paradis bland banan och papaya träd har vart bland det bästa jag någonsin vart med om!!







  
Jag hoppas att ni domare uppskattar min resa och det skulle betyda mycket om jag kunde få ta del av en underbar canon kamera som jag har sparat till så länge!!
Av Molly 14 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar